Kedai Saya Jugak...

PROMOSI TERKINI...!!!

Create your own banner at mybannermaker.com!

~ Program Kesetiaan Pembeli ~

Follow..Beli ..Kumpul Point RM10=1 point....Dapat Hadiah bagi setiap 20 point. Bagi 10 pembeli pertama yg bernilai RM50, secara automatik anda mendapat 10 point.Terhad yer...apalagi..jom lah beli..banyak barang ada... ** Jika anda peniaga Online..beli buku RM50 di sini dan saya letakkan banner anda di bahagian atas ini. **

Friday, June 4, 2010

Rindu Andalusia



Rindu Andalusia
Harga setiap unit (piece): RM23.00


Penulis : Radwa Ashour

Kod Katalog : TBBK 1017

Kos ISBN : 978-967-5102-20-2

HARGA : RM 23.00,

RINDU ANDALUSIA menyelami penderitaan keluarga Abu Jaafar di tengah keruntuhan kota Cardova. Ratusan kitab kesayangan beliau dibakar oleh tentera Castile di laman Bab el Ramlah. Badan Inkuisisi Granada merampas semua kitab berbahasa Arab dari masjid, pusat sumber, sekolah dan orang perseorangan. Masjid diubah suai menjadi gereja dan Katedral. Kalau ingin selamat, mereka harus dibaptis menjadi Kristian dan dipaksa mengaku sebagai Kristian. Anak cucu Abu Jaafar bertahan menjadi Muslim.

Di dalam rumah mereka solat dan berkomunikasi dalam bahasa Arab tetapi di luar rumah mereka berbahasa Castile, menggunakan nama baptis dan menghadiri ‘”misi suci” pada hari Ahad di gereja.
Sampai bila Saleemah, Saad, Hassan, Mariama dan semua keturunan Abu Jaafar sanggup mempertahankan iman? Suami Saleemah, Saad, dipenjara. Dia sendiri difitnah mempraktikkan sihir kerana menyimpan ramuan herba tumbuh-tumbuhan dan biji-bijian yang didapati dari pelbagai kitab berbahasa Arab. Dia dihukum bakar hidup-hidup.

Bagaimana nasib Saad? Bagaimana Saleemah berhadapan dengan kehilangan nyawa di tangan penguasa biadab? Bagaimana pula si kecil, Aisyah yang dibela Bibi Mariama? Mampukah mereka bertahan daripada kekejaman yang bersembunyi di sebalik “misi suci” itu?

RINDU ANDALUSIA merupakan buku pertama daripada 3 novel dalam Tsulatsiyah Gharnathat (The Granada Trilogy). Dua buah buku lagi akan segera terbit.

0 comments:

Post a Comment